11 жовтня 2018 року у Вінницькому обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України у форматі WEB-конференції відбувся День захисту конкуренції на ринках житлово-комунальних послуг на тему: «Теплопостачання в Україні. Що має знати споживач?», організований Антимонопольним комітетом України.. |
До відділення завітали керівник сектору НКРЕКП у Вінницькій області, представники Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області, Вінницької обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, теплопостачальних підприємств, установ, взяли участь працівники відділення. День захисту конкуренції відкрив Голова Комітету Юрій Терентьєв. «За результатом аналізу ситуації та проблематики, що виникає на ринках теплопостачання, вбачається, що здебільшого першопричиною є недосконале регулювання. Багато питань, які повинні бути врегульовані нормативними актами, так і залишаються невирішеними. Деякі з нормативних актів взагалі не розроблені, а ті, що є, – не завжди вирішують питання на користь споживачів. Зазначене створює передумови для учасників ринку до зловживань монопольним становищем», – зазначив Голова Комітету Юрій Терентьєв. «Комітет не стоїть осторонь тих проблем, які піднімають споживачі у своїх зверненнях. Так, Комітетом в 2016 році був підписаний Меморандум з НКРЕКП, у тому числі і щодо співпраці на ринках житлово-комунальних послуг, та ініційовано підписання Меморандуму про співпрацю з Держпродспоживслужбою. Комітет, зі свого боку, намагається закласти проконкурентні норми у підзаконні акти та інші нормативні документи, що регулюють діяльність на ринках ЖКГ, а також норми, які направлені на захист прав споживачів», – додає Перший заступник Голови Комітету Марія Ніжнік. Ринки теплопостачання є соціально важливими та в переважній більшості перебувають у стані природньої монополії. Однак не завжди наявність тільки монопольного становища є підставою для правозастосування зі сторони Комітету. У більшості випадків питання, з якими звертаються споживачі, стосуються ліцензійних умов діяльності, якості надання послуг. Зокрема, на зазначеному заході Комітетом було запропоновано наступні кроки вирішення таких питань: 1. Створення типових договорів про надання комунальних послуг; 2. Визначення механізму обчислення та сплати за послуги опалення місць загального користування. 3. Порядок нарахування абонентської плати за надання послуг із теплопостачання, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами. За результатами заходу Антимонопольний комітет України направить свої пропозиції до усіх органів влади, у сфері відповідальності яких знаходиться ЖКГ, з метою врегулювання зазначених питань та упередження виникнення проблем у майбутньому. Одночасно зазначаємо, що Антимонопольний комітет України відкритий до співпраці з усіма зацікавленими сторонами з метою покращення регулювання на ринках теплопостачання та у сфері житлово-комунальних послуг у цілому. |