Південно-Західне міжобласне територіальне відділення АМКУ під час проведення дослідження щодо дотримання органами місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції виявило, що рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 21.04.2021 № 317 було затверджено нову редакцію «Порядку розміщення зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді». Цим документом встановлюються додаткові умови для розповсюджувачів зовнішньої реклами, без виконання яких отримання ними відповідного дозволу є неможливим.
Зауважимо, що встановлення додаткових умов для отримання дозволів не відповідає вимогам Типових правил розміщення зовнішньої реклами (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067).
Такі дії Тернопільської міської ради можуть перешкоджати доступу суб’єктів господарювання на ринок зовнішньої реклами, який, завдяки високим показникам ефективності, має попит серед надавачів реклами. Але доки суб’єкт господарювання не виконає додаткових умов встановлених міською радою, він не отримає необхідного дозволу. Такі обмеження можуть ущемляти законні права підприємців на здійснення діяльності з розповсюдження рекламної інформації на зовнішніх носіях.
Рішенням Адміністративної колегії Відділення дії Тернопільської міської ради зі встановлення додаткових вимог для рекламодавців визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. МТВ зобов’язало міську владу припинити порушення шляхом приведення «Порядку розміщення зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді» у повну відповідність до вимог чинного законодавства.