Південно–Західним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснювався державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції з боку органів місцевого самоврядування, в тому числі Кам’янець-Подільською міською радою на ринку розміщення реклами. В результаті Відділенням у діях міськради було виявлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції та прийнято розпорядження від 8 липня 2022 року №72/33-рп/к про початок розгляду справи №72/26-22.
Відділення встановило, що для регулювання діяльності з питань зовнішньої реклами, рішенням Кам’янець-Подільської міської ради VII скликання 53 сесії від 03.04.2018 року №15/53, був затверджений Порядок розміщення об’єктів зовнішньої реклами в місті Кам’янець-Подільському. Проте, під час аналізу цього Порядку виявлено, що редакція його окремих положень не відповідає вимогам Типових правила, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 та нормам чинного законодавства. Зокрема мова йде про створення додаткових ускладнених вимог для отримання дозволу розміщення та демонтаж об’єктів зовнішньої реклами.
Ринок розміщення зовнішньої реклами на території зазначеної громади є конкурентним та налічує 41 суб’єкт господарювання. Тобто наслідки таких дій органу місцевого самоврядування можуть зачепити інтереси багатьох суб’єктів на ринку.
Відповідно, 17 грудня 2021 року Кам’янець-Подільській МР було надано рекомендації №72/55-рк/к про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Хоча місцева влада і проінформувала Відділення про те, що Департаментом містобудування та архітектури Кам’янець-Подільської міської ради підготовлено відповідний проект рішення на розгляд сесії Кам’янець-Подільської міської ради, станом на 1 грудня 2022 року рішення так і не було прийнято.
Оскільки Кам’янець-Подільською міською радою не було виконано надані рекомендації, Адміністративна колегія Відділення рішенням від 17 лютого №72/06-рп/к визнала зазначені дії порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Мова йде про створення додаткових вимог для отримання дозволів розміщення та демонтажу об’єктів зовнішньої реклами. Відповідача зобов’язано припинити порушення шляхом приведення відповідного Порядку у відповідність чинному законодавству.