Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України припинило порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції в діях міського комунального підприємства «ВІННИЦЬКА МІСЬКА АПТЕКА».
Як встановило Відділення за результатами дослідження, Підприємство самостійно розробило рекламу про надання знижок на фармацевтичні товари, косметичні товари і розмістило її на фасадній частині аптеки.
Проте біля місць роздрібної торгівлі вказаними товарами інформацію про певні умови реалізації товару не було розміщено.
Згідно з поясненням Підприємства, знижка 7 % поширюється не на всіх покупців, а лише на власників дисконтної картки, а знижка 10 % – лише на власників дисконтної картки - ветеранів (учасників) ВВВ. Відповідно до наказу по Підприємству знижка при реалізації медикаментів на 7 % поширюється на населення при придбанні медикаментів або виробів медичного призначення на суму від 100 грн., а також на пенсіонерів м. Вінниці без ліміту придбаного товару, а знижка на 10 % – лише на ветеранів ВВВ при наявності посвідчення.
Таким чином, пересічний споживач не зможе отримати в аптеці Підприємства знижки, якщо він:
а) придбаває медикаменти або вироби медичного призначення на суму до 100 грн. і не є власником дисконтної картки, виданої Аптекою;
б) є пенсіонером, але не мешкає у м. Вінниці;
в) не є ветераном (учасником) ВВВ.
Основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції.
Згідно зі ст. 8 Закону України «Про рекламу», реклама про знижку цін на продукцію повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Недобросовісною рекламою вважається реклама, яка внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, умовчання, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження та інших вимог, передбачених законодавством України, вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам та державі.
Реклама стимулює зацікавленість споживачів до певного товару, тому повідомлення неповних відомостей може надавати переваги перед іншими суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність на ринку роздрібної торгівлі фармацевтичними товарами.
Потенційні покупці, які мали намір придбати в аптеці Підприємства медикаменти або вироби медичного призначення, ознайомившись з Рекламою, не змогли отримати повної інформації щодо знижки цін, а також щодо категорій населення, на які поширюються знижки, у зв’язку з відсутністю даної інформації на носіях Реклами.
Таким чином, зазначена Реклама внаслідок обраного способу її викладення містить неповну інформацію щодо умов придбання лікарських засобів, що могло ввести в оману осіб, які з нею ознайомлювались, та відповідно, впливати на їх вибір щодо придбання зазначених товарів саме в аптеці Підприємства.
Після втручання Відділення Підприємство прийняло рішення про зняття реклами.