• A-
    A+

не дотримуються вимоги Типового договору

Опубліковано 16 березня 2015 року о 15:05

При дослідженні ринку житлово-комунальних послуг, територіальним відділенням приділено увагу, зокрема і питанню договірних відносин між надавачами та споживачами таких послуг.

Договірна дисципліна полягає в дотриманні договірних зобов’язань між суб’єктами, що уклали договір та має на меті забезпечення належних прав та обов’язків з обох сторін.

Аналізуючи договори щодо надання послуг водопостачання та водовідведення, територіальне відділення виявило ряд порушень в частині не дотримання надавачем послуг вимог Типового договору, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.

Так, на приклад, в договорах, що укладались КП «Комунсервіс» (м. Монастириськ), КП «Вишнівець» (смт. Вишнівець), МКП Комунальник (м.Скалат) не зазначені всі права споживачів (відсутня інформація щодо відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг; зменшення розміру плати в разі ненадання послуг, проведення перерахунку вартості, тощо), а також не вказані всі обов’язки виконавця послуг (зокрема: усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором, зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання, тощо).

Укладення із споживачами договорів у редакції, де відсутні певні права споживачів та зобов’язання виконавця, а також відповідний механізм повідомлення споживачем виконавця послуг щодо неналежного надання або ненадання послуг, може призвести до обмеження прав споживачів та в свою чергу до ущемлення їх інтересів.

З метою припинення порушень конкуренційного законодавства, а саме, зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, вказаним підприємствам, адміністративною колегією територіального відділення, надано рекомендації якими їх зобов’язано вжити заходів щодо приведення договорів у відповідність до вимог нормативно-правових актів.

Наразі Відділенням розглядаються матеріали і по інших комунальних підприємствах, висновки по яких будуть зроблені найближчим часом.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux