В сучасних умовах фінансової нестабільності суспільства та зростання рівня вартості життя, необґрунтоване зростання будь яких послуг є неприпустимим.
Так, до Відділення звертається з обуренням велика кількість мешканців Тернопільщини щодо збільшення перевізниками вартості проїзду на приміських маршрутах.
З 25 березня 2015 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 240 «Про внесення змін у додаток до Постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» скасовано державне регулювання тарифів на пасажирські перевезення, за винятком залізничних.
Кожен із перевізників має зовсім різні економічні умови надання послуг, що склалися та були об’єктивно і суб’єктивно обумовлені різними умовами діяльності на протязі тривалого часу, конкуренцією між ними. Підприємці мають різну кількість маршрутів із різною протяжністю, а як наслідок, мають різні витрати на їх обслуговування, різну кількість власних чи орендованих транспортних засобів, технічний стан автомобілів, наявність чи відсутність технічної бази, а також різну кількість працівників, тощо.
Тобто, перевізники повинні самостійно розраховувати вартість перевезення у відповідності до власних витрат.
При дослідженні ринку приміських та міжміських перевезень в межах Тернопільської області, спеціалістами відділення виявлено ряд перевізників, які одночасно підвищили вартість проїзду та встановили її на одному рівні.
Так, фізичні особи підприємці, що здійснюють перевезення, зокрема, по маршруті Тернопіль – Гусятин і в зворотньому напрямку; по маршруті Тернопіль – Козівка, Тернопіль – Теребовля, Тернопіль – Глещава, Тернопіль – Сороцьке – Ілавче; Тернопіль - Кременець і в зворотньому напрямку, а також Тернопіль – Баворів –Застав’є - узгодили свої дії та встановили вартість на перевезення пасажирів, на закріплених за ними маршрутах, на одному рівні без об’єктивно виправданих на те причин.
Такі дії перевізників кваліфіковано територіальним відділенням як порушення конкуренційного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які призвели до обмеження конкуренції на ринку.
За результатами розглянутих справ, підприємці визнали факт вчинення порушення та встановили економічно обґрунтований тариф на перевезення пасажирів, а також сплатили штрафні санкції до державного бюджету.