Притягнуто до відповідальності ПАТ «Вінницяобленерго» за зловживання монопольним становищем на ринку постачання електричної енергії за регульованим тарифом у вигляді відмови від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання.
Згідно з пунктом 20 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357 (далі – ПКЕЕН, Правила), розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії є календарний місяць. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 10 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Відповідно до пункту 21 ПКЕЕН, знімання показань приладів обліку провадиться споживачем щомісяця. Енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показань приладів обліку та оформлення платіжних документів споживачем.Згідно з пунктом 30 ПКЕЕН, якщо доступ до засобу обліку неможливий, представник енергопостачальника виписує платіжний документ на підставі даних про фактичне споживання електричної енергії за попередній період, про що робиться відповідна позначка в особовому рахунку побутового споживача. Якщо протягом двох розрахункових періодів представник енергопостачальника не мав доступу до засобу обліку, він залишає побутовому споживачу в поштовій скриньці повідомлення про дату наступного відвідання чи прохання передати покази засобу обліку енергопостачальнику. Якщо після цього побутовий споживач не передав відомостей про кількість спожитої електричної енергії, енергопостачальник має право через 30 днів після дати відправлення письмового попередження припинити постачання електричної енергії побутовому споживачу. Як встановило Відділення за результатами розгляду заяви споживача-фізичної особи, Товариством припинення постачання електричної енергії Заявнику обґрунтовувало пунктом 30 ПКЕЕН. Під час розслідування у справі було встановлено, що повідомлення, направлене Заявнику, не датоване, не зареєстроване, доказів залишення побутовому споживачу попередження в поштові скриньці не надано. Також не надано доказів відправлення письмового попередження про припинення електропостачання поштою.
Аналогічну ситуацію з направленням попереджень та подальшим припиненням електропостачання було виявлено ще по одинадцяти мешканцях населеного пункту, де мешкав Заявник.
До порушника застосовано штрафні санкції та зобов'язано відновити електропостачання.