Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України припинило порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції в діях ТОВ «ТЕРРА ФУД» (Вінницька обл., м. Тульчин).
Як встановило Відділення, ТОВ «ТЕРРА ФУД» на упаковках масла солодко вершкового використовувало позначення "тільки натуральне 100 %". Зображення даної упаковки використовувалося в рекламі на телебаченні, розміщенні на інтернет-ресурсах.
Виробництво масла вершкового в Україні регламентується державним стандартом: ДСТУ 4399:2005 «Масло Вершкове». Пунктом 1.1 цього стандарту передбачено, що він поширюється на масло вершкове, виготовлене тільки з коров'ячого молока та (або) продуктів його перероблення та призначене для безпосереднього вживання в їжу, кулінарних цілей, використовування на підприємствах ресторанного господарства та у харчовій промисловості.
У пункті 3.1.3 ДСТУ 4399:2005 міститься визначення «масло», «вершкове масло», «солодковершкове масло», відповідно до якого солодковершкове масло – вид вершкового масла, що його виробляють з пастеризованих натуральних вершків.
У пункті 5.3.5 ДСТУ 4399:2005 зазначено: "Не дозволено застосовувати будь-які жири та вершки, окрім тих, що отримані з коров'ячого молока". Отже, продукт, який не відповідає ДСТУ 4399:2005 не може мати назву "Масло".
Таким чином, Масло солодковершкове вже за самим визначенням не може містити харчові добавки, які частково або повністю замінюють пастеризовані натуральні вершки.
Продукт, який містить не натуральні пастеризовані вершки, або не лише вершки, не може носити назву "Масло", бо в такому випадку воно буде "підробкою". Так, наприклад, суміш, що складається з молочних та рослинних жирів виробляється згідно ДСТУ 4445:2005, є спредом. І навпаки, будь-яке масло є натуральним.
Розміщення на упаковках Масла солодковершкового напису «ТІЛЬКИ НАТУРАЛЬНЕ 100%» інформує споживачів про те, що даний продукт є натуральним з високими споживчими властивостями у конкретно вказаного виробника і створює враження про можливість існування не натурального масла згідно ДСТУ 4399:2005. Інформація про натуральність продукту приваблює споживачів своїми споживчими якостями та смаковими характеристиками, може створити у споживачів уявлення про переваги споживчих властивостей цього масла в порівнянні з аналогічною продукцією інших виробників.
Товариство може здобути неправомірні переваги на відповідному ринку, зокрема, посилити свою конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неточної інформації про продукцію, яка ним виробляється та реалізується.
Підприємство розглянуло рекомендації та припинило використання упаковки з позначенням "тільки натуральне 100 %".