Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України визнало дії комунального підприємства «Чернівецький комунсервіс» зловживанням монопольним становищем на ринках централізованого водопостачання та водовідведення шляхом вчинення дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів (фізичних осіб), які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Як встановило Відділення, Підприємство укладало Договори приєднання, до якого споживачі (населення) не мають змоги внести будь-які пропозиції. Споживачі поставлені в умови, за яких вони або укладають з Підприємством договір приєднання, або не отримують послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» та Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630передбачено надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на основі типового договору. Укладення договору приєднання не передбачено даним Законом, так як частина п'ята статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає наявність процедури погодження умов договору. Вимога про укладення договорів приєднання унеможливлює процедуру погодження, внесення іншою стороною заперечень та пропозицій.
Умови договорів на надання населенню послуг з водопостачання та водовідведення, які укладало Підприємство, не відповідають умовам Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630. Так, монополіст в укладених договорах надав Споживачу лише єдині права, а саме: одержання послуг, що повинні відповідати вимогам нормативних документів та умовам цього договору. Однак, Типовим договором передбачено 14 пунктів прав Споживача.
В укладених договорах зазначено лише 2 пункти відповідальності Виконавця, а Типовим договором передбачено 4 пункти відповідальності Виконавця.
В Договорі приєднання відсутні взагалі зобов'язання Виконавця послуг, натомість Типовим договором передбачено 20 пунктів зобов'язань Виконавця, які обумовлюють порядок, якість, інформування щодо послуг, усунення аварійних ситуацій, утримання внутрішньобудинкових мереж в належному стані, відшкодування збитків Споживачу, здійснення перерахунків за ненадання або неналежне надання послуг тощо.
В зв’язку з відсутністю в Договорі приєднання зобов’язань Підприємства як виконавця послуг, Споживач позбавлений можливості вимагати надання йому якісних послуг, здійснення перерахунку та відшкодування збитків та вимагати реалізації своїх прав, передбачених Правилами та Типовим договором.
За зловживання монопольним становищем до комунального підприємства «Чернівецький комунсервіс» застосовано штрафні санкції, зобов’язано припинити порушення та привести договори у відповідність до вимог законодавства. Роботу по приведенню договорів у відповідність до вимог законодавства за інформацією Підприємства розпочато ще під час розгляду справи.