Адміністративна колегія Відділення рекомендувала Вороновицькій селищній раді припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачені пунктом 3 статті 50 та абзацами 7, 9 частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, шляхом приведення Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Вороновицької об’єднаної територіальної громади до вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції» та Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Як встановило Відділення, рішенням 26 сесії Вороновицької селищної ради 08 скликання від 11.10.2018 затверджено Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Вороновицької об’єднаної територіальної громади.
Вказаними рішенням орган місцевого самоврядування до переліку суб’єктів господарювання, які не повинні залучатися до пайової участі, не включив певні об’єкти.
Так, у разі здійснення будівництва об'єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків; які згідно з класифікатором будівель та споруд належать до будівель сільськогосподарського призначення; підприємств харчової промисловості; силосів для зерна та складських майданчиків (для зберігання сільськогосподарської продукції) могли залучатися до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури шляхом відрахування відповідних коштів, хоча це не передбачено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Таким чином, в результаті таких дій органи місцевого самоврядування звузили перелік суб’єктів господарювання - замовників, які не повинні залучатися до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, що могло призвести до обмеження їх самостійності, яке не передбачене законами України.
Натомість, до такого переліку включено об’єкти громадських організацій, комунальних підприємств за рахунок державного, місцевих бюджетів та коштів міжнародних грантових програм, коштів Європейського союзу; комунальних підприємств за рахунок власних коштів; культових споруд.
Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбаченого, що суб'єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.