Адміністративна колегія Вінницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Тульчинській міській раді припинити дії, які містять ознаки вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом скасування заборони роздрібної реалізації тютюнових виробів на території м. Тульчина, передбаченої пунктами 2.1., 2.2. рішенням 30 сесії Тульчинської міської ради 6 скликання від 24.12.2012 № 760 «Про упорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами в м. Тульчині».
Як встановило Відділення, рішенням 30 сесії Тульчинської міської ради 6 скликання від 24.12.2012 № 760 «Про упорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами в м. Тульчині» (далі – Рішення), встановлені заборони (обмеження) на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. Пунктом 2.1. вищезазначеного Рішення встановлена заборона торгівлі тютюновими виробами в місцях масового відпочинку громадян (в парках, скверах, стадіонах), крім стаціонарних об’єктів. Пунктом 2.2. Рішення встановлена заборона торгівлі тютюновими виробами біля закладів освіти, охорони здоров’я, культури та спорту у радіусі 300 метрів, крім стаціонарних магазинів, які введено в експлуатацію до прийняття цього рішення.
Чинним законодавством встановлена лише заборона реклами тютюнових виробів у певних місцях, а заборони (обмежень) щодо роздрібної торгівлі тютюновими виробами не передбачено. Тобто, відповідно до законодавства України, органи місцевого самоврядування не наділені повноваженнями самостійно, в не передбачених чинними законодавством випадках, визначати місця, в яких продаж тютюнових виробів забороняється.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Господарського кодексу України незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється. Не допускається видання правових актів органів місцевого самоврядування, якими встановлюються не передбачені законом обмеження щодо обігу окремих товарів (послуг) на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Частиною другою статті 25 Господарського кодексу України передбачено, що органам місцевого самоврядування заборонено приймати акти або вчиняти дії, що ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Дії Тульчинської міської ради містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, абзацом 9 частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних дій органом місцевого самоврядування, що полягають у прийнятті рішення, яким встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, а саме – реалізації певного виду товару - тютюнових виробів.