Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України визнало порушенням законодавства про захист економічної конкуренції дії Літинської селищної ради шляхом створення умов для вчинення суб’єктом господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Як встановило Відділення, виконавчий комітет селищної ради затвердив тарифи на послуги з збирання та вивезення твердих побутових відходів без належної перевірки їх економічного обґрунтування. |
Згідно з пунктом 2 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно - обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відноситься до повноважень органу місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»:
- виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів;
- органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).
Зокрема, в результаті аналізу встановлено, що при розрахунку тарифу при використанні сміттєвоза ГАЗ 33072 типу КО-413 об’ємом кузова
Орган місцевого самоврядування самостійно припинив порушення, затвердивши інші тарифи з врахуванням виявлених порушень.