Адміністративна колегія Відділення рекомендувала Шаргородській міській раді вжити заходи щодо припинення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50 та частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді бездіяльності органу місцевого самоврядування шляхом приведення Правил розміщення зовнішньої реклами на території Шаргородської міської ради, затверджених рішенням виконавчого комітету Шаргородської міської ради від 22.06.2016 № 79, у відповідність з Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (із змінами та доповненнями).
Як встановило Відділення, рішенням виконавчого комітету Шаргородської міської ради від 22.06.2016 № 79 затверджені Правила розміщення зовнішньої реклами на території Шаргородської міської ради (далі – Правила розміщення зовнішньої реклами).
Діяльність на ринках послуг, пов’язаних з розміщенням зовнішньої реклами, регулюється законами України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (із змінами і доповненнями) (далі – Типові правила), та іншими нормативно-правовими актами України.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Типові правила регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
В ході аналізу Правил розміщення зовнішньої реклами встановлено, що вони не відповідають Типовим правилам та вимогам законодавства про захист економічної конкуренції та можуть призвести до обмеження конкуренції. Зокрема, Правила розміщення зовнішньої реклами не передбачають положень, які визначені пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1173, зокрема:
- порядок оскарження відмови у погодженні дозволу власником місця або уповноваженим ним органом, утримувачем інженерних комунікацій та іншими органами, встановленими Типовими правилами;
- порядок змін технологічної схеми рекламного засобу;
- порядок продовження строку дії дозволів;
- порядок переоформлення дозволів на нового власника;
- порядок скасування дозволу до закінчення строку його дії.
Відповідно до частини першої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи місцевого самоврядування зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.