Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України визнало бездіяльність Бершадської міської ради порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що може призвести до обмеження конкуренції на ринку розміщення зовнішньої реклами.
Як встановило Відділення, Бершадська міська рада, не зважаючи на вимоги законодавства, не затвердила Правила розміщення зовнішньої реклами.
Бершадською міською радою були прийняті рішення № 29 від 25.03.2004 «Про порядок надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами в м. Бершадь» та № 58 від 22.05.2007 «Про затвердження типового договору розташування рекламного засобу. Дані рішення діяли на території Бершадської міської ради до 14.07.2011 року, оскільки рішенням 5 сесії 6 скликання Бершадської міської ради «Про визначення рішень виконавчого комітету та сесії» вище згадані рішення скасовано.
Бершадська міська рада повідомила, що вказані рішення діяли на території міської ради протягом 7 років та в даний час проект рішення Про затвердження Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території територіальної громади м. Бершадь» готується до оприлюднення на сайті Бершадської міської ради та розгляду на черговій сесії міської ради, яка відбудеться на початку травня 2015 року.
Відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до владних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання дозволу на розміщення реклами в порядку, встановленому законодавством.
Відносини, що виникають у процесі розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах, регулюються Законом України «Про рекламу» (надалі – Закон), постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» (надалі – Типові правила) та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону, пункту 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі Типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих правил.
Пунктом 5 Типових правил передбачено, що для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління.
Бершадську міську раду зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції та в місячний строк затвердити «Правила розміщення зовнішньої реклами в м.Бершадь».