Адміністративна колегія Відділення рекомендувала Іллінецькій міській раді припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачені пунктом 3 статті 50 та абзацами 7, 9 частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування шляхом приведення Положення про пайову участь у розвиток інфраструктури населених пунктів на території Іллінецької міської ради, затвердженого рішенням 12 сесії Іллінецької міської об’єднаної територіальної громади 8 скликання від 07.04.2017 № 208, у відповідність до вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції» та Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Як встановило Відділення, вказаним рішенням орган місцевого встановив різні відсотки для усіх об’єктів, у тому числі і об’єктів самочинного будівництва, на рівні 0,2 – 3,0 %. Внаслідок цього виконавчим комітетом Іллінецької міської об’єднаної територіальної громади для окремих суб’єктів господарювання, що діють на одному і тому ж товарному ринку, встановлювались менші, порівняно з конкурентами, відсотки сплати коштів пайової участі від загальної кошторисної вартості об’єктів будівництва. Це створює для певних суб’єктів господарювання більш сприятливі умови конкуренції, оскільки вони несуть менші матеріальні витрати.
Також у Положенні про пайову участь у розвитку інфраструктури населених пунктів на території Іллінецької міської ради, затвердженому Рішенням, відсутні категорії замовників будівництва, які не залучаються до сплати коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів згідно з частиною четвертою статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме об’єктів:
у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків;
- які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до будівель сільськогосподарського призначення;
- підприємств харчової промисловості;
- силосів для зерна та складських майданчиків (для зберігання сільськогосподарської продукції).
Таким чином, було звужено перелік суб’єктів господарювання - замовників, які не повинні залучатися до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури на території Іллінецької міської об’єднаної територіальної громади, що могло призвести до обмеження їх самостійності, яке не передбачене законами України.
Дані підходи замінюють власні досягнення суб'єктів господарювання, як джерело здобуття ними переваг у конкуренції за допомогою зовнішніх чинників. За таких умов дія конкурентних механізмів спотворюється.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.