Адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи ознаками вчинення Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з вивезення побутових відходів, а саме, встановлення таких умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку послуг з вивезення побутових відходів, шляхом укладання Публічних договорів з власниками (орендарями, наймачами) будинків (житлових приміщень) в приватному секторі, з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями в редакції, що не відповідає Типовому договору про надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженому Постановою № 1070.
Як встановило Відділення, вивезенням побутових відходів у м. Могилів-Подільський здійснює Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», з яким за результатами проведеного конкурсу виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради в грудні 2015 року укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів строком на 5 років.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 21 Закону «Про житлово-комунальні послуги» виконавець зобов’язаний підготувати та укласти зі споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотриманням умов його виконання згідно з типовим договором.
Згідно з частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. До таких відносяться, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів», якою встановлено форму та зміст типового договору про надання послуг з вивезення побутових відходів (надалі – Типовий договір).
Частиною першою статті 648 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу місцевого самоврядування, обов’язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Споживачем послуг згідно з Типовим договором є фізична особа, що є власником (наймачем, орендарем) квартири (будинку) або юридична особа.
Відповідно до статті 633 Цивільного кодексу публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов'язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв'язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо).
В ході аналізу договорів, які укладало підприємство з фізичними особами – власниками (орендарями) будинків, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями, встановлено, що їх умови не відповідають умовам Типового договору.
Підприємство звузило коло своїх обов’язків у порівнянні з обов’язками, покладеними на Виконавця Типовим договором, та права споживача, що призвело до суттєвого обмеження можливості абонента вимагати від Виконавця дотримання зобов’язань, які передбачені чинним законодавством.
Здійснюється збір доказів у справі.