Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України визнало дії дочірнього підприємства «Піщанкаводоканал» комунального підприємства «Вінницяоблводоканал» зловживанням монопольним становищем на ринках централізованого водопостачання та водовідведення шляхом вчинення дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів (фізичних осіб та юридичних), які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Як встановило Відділення, Підприємство укладало Договори приєднання, до якого споживачі (населення та юридичні особи) не мають змоги внести будь-які пропозиції, тобто, споживачі поставлені Підприємством, як суб'єктом природної монополії, в умови, за яких вони або укладають з Підприємством договір приєднання, або не отримують послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» та Правилами передбачено надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на основі типового договору. Укладення договору приєднання не передбачено даним Законом, так як частина п'ята статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає наявність процедури погодження умов договору. Вимога про укладення договорів приєднання унеможливлює процедуру погодження, внесення іншою стороною заперечень та пропозицій.
Умови договорів на надання населенню послуг з водопостачання та водовідведення, які укладало Підприємство, не відповідають умовам Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.
Підприємство звузило коло своїх обов’язків та розширило права у порівнянні з обов’язками та правами, покладеними на Виконавця Типовим договором.
Підприємство порушення не визнало.
За зловживання монопольним становищем до дочірнього підприємства «Піщанкаводоканал» КП «Вінницяоблводоканал» застосовано штрафні санкції, зобов’язано припинити порушення та привести договори у відповідність до вимог законодавства.